Sunday, April 19, 2009

سرحان ونفيسة


انا مش عايزة ارغي كتير انهاردة
بس هو مجرد استفسار بسيط
ليه سرحان عايش مع نفيسة ؟
مهو ممكن يطلقها و يخلص
ليه هدفه الوحيد انه يقتلها
واضح ان مافيش بينهم وفاق
بغض النظر عن ان نفيسة تبدو هبلة
و مش بتاخد رد فعل على اللي بيحصل كله
عايشين مع بعض ليه
ازاي تكون الحياة بين اتنين واحد فيهم عايش على امل موت التاني
و هو دا يبقى زواج
و نفيسة الهبلة مافيش مرة سألت نفسها هو بيعمل معايا كدا ليه
و ليه مستمرة معاه هي كمان
واحد مرة يحطها في صندوق ولا يرميها من براشوت ولا يقفل عليها البلكونة
اكيد مش بيدوب في دباديبها
لو المشكلة الشقة، تغور
لو المشكلة المؤخر يغور
بس ما تبقاش الحياة بس في انتظار نجاح محاولة قتل نفيسة

و نصيحة لكل اتنين متزوجين
لو تمنيت في لحظة الحياة بدون شريكك
تبقى الحياة محتاجة وقفة


الى العاملين على موضوع سرحان ونفيسة
حسبي الله ونعم الوكيل!!

6 comments:

Anonymous said...

الانيمي ده رخم رخامة
محاولة فاشلة لنسخ كرومبو

Anonymous said...

انا اعتقد ان نفيسة اتعودت على وضع سرحان معها بقا عندها نوع من التاقلم وفى الاخر ملهومشي غير بعض يعنى هيفضلوا كدة طول عمرهم لحد ما واحد فيهم يموت والتاني يدخل السجن او ممكن احنا اللى ندخل السجن علشان بصراحة انا لو شوفت منتج البرنامج دة هموته لانه موش حلو زي المفتش كرومبو

كتكوت مبلول والمودام

Anonymous said...

وانتي تقعدي تضايقي نفسك ليه وتحللي وتستنتجي ونفيسة ماوقعتش من الاسانسير ونفيسة عندها خياشيم عشان كده مماتتش من الغاز وكل ده

فيه اختراع اسمه الريموت كونترول اقلبي اول ما تلاقيهم
ولو الريموت بايظ او الحجارة خلصت فيه زراير في الريسيفر هتؤدي نفس الغرض

ولو المشكلة انك لاقيتي سرحان ونفيسة في الحقيقة
قوليلي وانا هاخلصك من الاتنين
خلاص

وبعدين اصلا بطلي تتفرجي على التلفزيون(والاعلانات خصوصا ) بيجيب تخلف عقلي والله



هبـة

خمسة فضفضة said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

دا ارخم من ارخم حاجه شفتها لحد دلوقتي
مش عارفه الصراحه اللي عاملينه دول ازاي جالهم قلب يعملوا كده في الناس اللي بتتفرج عليهم

ناس ماعندهاش ضمير صحيح


حسبنا الله ونعم الوكيل


شفتي بايره الخاطبه حاجه تقرف برضو

نيران said...

انا جيت انا جيت

بسطاويسي، معاك حق مافيش زي كرومبو،، هم يجو ايه في كرومبو و جمال كرومبو

كتكووتي و المودام، ازيكم، انت بجد منور هنا..
نفيسة تتعود على وضع سرحان ليه؟ هي مستنية ربنا يوفقه و يقتلها؟
طب و ليييييييييه

عموما نورتني وشرفتني يا فندم و تحياتي للمودام


هبة ..
انتي عندك حرمان تلفزيوني، عشان كدا بتحقدي عليا عشان بتفرج على التلافازيون
وبعدين انتي عارفاني .. انا باقلب بين القنوات بحثاً عن الإعلانات
قد يكون دا احد انواع البله المغولي
بس مش مشكلة.. اهو انا هاحاول اتعالج قريب.
بس قبل ما اتعالج احب اقولك
انا عندي تليفزيون و انتي لأ
(وش بيطلع لسان)

خمسة فضفضة،
كله كوم و بايرة الخاطبة هي و ابنها شلاطة كوم تاني يا اوختشي والله
حاجة تجيب المرض

ظاهرة استنساخ النجاح دي بقت بايخة اوي في مجتمعنا

بس نقول ايه
حسبي الله ونعم الوكيل

ياسر شمس الدين said...

نفيسه ديه عبيطه وسرحان اعبط يا نيرو ببساطه لو عايز يخلص منها يقدملها فى حركه كفايه والحكومه هتقوم بالواجب